Skelbiami I-ojo atrankinio turo į Tarptautinę filosofijos olimpiadą (IPO 2015 Estijoje, Tartu) rezultatai.
Primename, jog užduotis buvo anglų kalba parašyti esė tema „What is Living and What is Dead of the Philosophy of Georg Hegel?“, remiantis pateikta B. Croce‘s knyga.
Rašant esė buvo rekomenduojama:
- Aiškiai iškelti atvirą probleminį klausimą;
- Temą suskirstyti į loginius segmentus – atskiras smulkesnes temas;
- Darbo pabaigoje suformuluoti išvadas.
Tarptautinėje filosofijos olimpiadoje darbai yra vertinami vadovaujantis 5 vertinimo kriterijais:
· Relevance to the topic,
· Philosophical understanding of the topic,
· Persuasive power of argumentation,
· Coherence,
· Originality.
I atrankos turo rezultatai:
Kai kurie iš Jūsų nesirėmė B. Croce's knyga "What is Living and What is Dead of the philosophy of Hegel", o ieškojote informacijos internete. Klausiams: "kas yra gyva ir kas yra mirę" parodo galimas dvi Hegelio filosofijos recepcijos kryptis. Gyva - kuo vėliau naudojasi, ką perima vėlyvesni filosofai, mirę - kokios idėjos nunyko istorijos bėgyje.
Jūsų darbai labai skirtingi, pateikiame trumpus jų vertinimus ir pastabas. Šie vertinimai jokiu būdu nereiškia vienos ar kitos prizinės vietos, tiesiog tikimės, jog atsižvelgsite į pastabas antrajame ture.
Vertinimo komisijos nuomone, geriausiai temą suprato, B. Croce‘s knygą skaitė (ja rėmėsi) ir atsižvelgė į pateiktas rekomendacijas – Kauno jėzuitų gimnazijos TB1 kl. moksleivė Augustė Saladytė. Vertinimo komisija pasigedo tik aiškiau išdėstyto asmeninio požiūrio į pateiktą problemą, kuris darbui suteiktų daugiau originalumo. Darbas vertinamas puikiai.
Ne daug nuo Augustės atsiliko, temą suprato ir rėmėsi pateikta literatūra Vilniaus licėjaus TB1 kl. moksleivė Urtė Adomaitytė. Vertinimo komisija jos darbe pasigedo asmeninio, autorinio požiūrio į pateiktą temą ir didsenio darbo struktūruotumo. Darbas vertinamas labai gerai.
Labai tvarkingą darbą atsiuntė ir Kauno Jono Jablosnkio gimnazijos IVa kl. mokinė Paulina Šliumpaitė. Komisijos nuomone darbas puikai atitinka originalumo, nuoseklumo, vientisumo vertinimo kriterijus, tačiau ne visai įsigilinta į temą, dėl šios priežasties tampa abejotina argumentacija, kuri skaitant darbą pirmą kartą atrodo tikrai pakankama.
Originalų, nuoseklų, vientisą darbą atsiuntė ir Vilniaus licėjaus II e kl. mokinė Emilija Bogdonavičiūtė. Didelis darbo privalumas – savarankiškas mąstymas. Pastabos: nors tema ir suprasta, tačiau per mažai dėmesio skiriama temos plėtojimui. Dėl šios priežasties tekstas ganėtinai trumpas.
Kauno Milikonių vidurinės mokyklos mokinė Evelina Sinkevičiūtė, Vilniaus licėjaus mokinės Elžbieta Vilkelytė, Paulė Steponavičiūtė bei Gabrielė Makarevičiūtė ne visai suprato darbo temą, dėl šios priežasties tarptautinėje olimpiadoje būtų prarasti balai už temos supratimą ir temos plėtojimą (du pirmi vertinimo kriterijai), turbūt dėl to šlubuoja ir teiginių argumentacija. Taip pat rekomenduotina dar labiau struktūruoti darbą skirstant jį į atskirus loginius segmentus, kuriems būtų suteikti atskiri pavadinimai (atskiros darbo dalys, potemės ir t.t.).
NUMANYTI KAS VAŽIUOS Į OLIMPIADĄ ESTIJOJE DAR LABAI SUNKU, MŪSŲ PATIRTIS SAKO, JOG ANTRASIS TURAS VISKĄ APVERČIA AUKŠTYN KOJOMIS, TAD SKELBIAME II TURO UŽDUOTĮ.
Reikia perskaityti G. Deleuze‘o knygos „Nietzsche and Philosophy“ pirmąjį skyrių ir iki balandžio 15 d. el paštu jurabara@gmail.com atsiųsti esė tema "Why Nietzsche opposes Hegelian dialectics?"
Labai prašome siunčiamus failus bei laiškų temas užvardinti savo pavarde.
Sėkmės!