29-osios Lietuvos mokinių filosofijos olimpiados I turo užduotys 2025 m.
I. Užduotis - dilema
Įsivaizduokite, kad
žmogus visą gyvenimą elgėsi dorai, bet patyrė daug nelaimių ir mirė gyvendamas
skurde ir varge. Ar tokį žmogų galima vadinti laimingu? Surašykite argumentus už (taip, galima) ir prieš
(negalima), remdamiesi Aristoteliu ir dar bent vienu jums žinomu filosofu.
|
UŽ |
PRIEŠ |
Atliekant užduotį rekomenduojame remtis skyriumi „Laimė“ iš J. Baranovos vadovėlio „Filosofinė etika: prasmė ir laisvė“,Vilnius: Alma littera, 2005
II. Atsakykite į klausimus
- Kodėl Nyčė teigia, kad „tik nedaugeliui lemta būti nepriklausomais“. Ar pritariate jo minčiai?
- Kaip suprantate Sartre mintį, kad „mes norime laisvės laisvei“? Pateikite pavyzdį, kuris interpretuotų šią Sartre mintį (pavyzdys gali būti iš literatūros, kino, istorijos ir kt.)
- Kieno – Sartre’o ar Nietzsche’es (Nyčės) laisvės samprata jums artimesnė? Pateikite bent tris teiginius ar argumentus kodėl.
Atsakykite remdamiesi J. Baranovos vadovėlio „Filosofinė etika: prasmė ir laisvė“, Vilnius: Alma littera, 205. P. 150-153
III. Pasirinkę vieną iš pateiktų temų, parašykite filosofinę esė
Pirma tema
„Geriausias būdas
apsiginti — tai neatsilyginti tuo pačiu“ (Markas Aurelijus)
Remkitės jūsų skaitytais filosofų tekstais. Taip pat rekomenduojame
perskaityti skyrių „Atlaidumas“ iš J.Baranovos vadovėlio „Filosofinė
etika: aš ir tu“, Alma littera.
Antra tema
„Nėra žmonijos istorijos,
tėra daugybė visų žmogaus gyvenimo aspektų istorijų“ (Karlas Raimundas Poperis)
Remkitės jūsų skaitytais filosofų tekstais. Taip pat rekomenduojame perskaityti skyrių „Istorija“ iš T.Sodeikos ir J. Baranovos vadovėlio „Filosofija XI-XII kl“, Vilnius, 2002.
Trečia tema
„Meno kūrinys tam tikra prasme
yra tikrovės papildymas, tačiau papildymas, kuris, nors ir gal būti integruotas
kaip kultūros produktas, nepasiduoda integracijai būtent kaip meno kūrinys“
(Dorotė Volš)
Remkitės jūsų skaitytais filosofų tekstais. Taip pat rekomenduojame perskaityti skyrių „Menas“ iš T.Sodeikos ir J. Baranovos vadovėlio „Filosofija XI-XII kl“, Vilnius, 2002.
Esė vertinimo kriteijai
1. Esė atitikimas pasirinktai
temai (Ar nenuklydote tuo temos?)
2. Filosofinis temos supratimas (Ar ne tik aprašote, bet ir analizuojate, svarstote, pagrindžiate?)
3. Argumentų stiprumas
4. Teksto nuoseklumas/vientisumas
5. Originalumas
Dalį užduotyse rekomenduojamų vadovėlių rasite mūsų puslapyje. Skiltyje Vadovėliai
UŽDUOČIŲ PATEIKIMAS
Užduotis siųskite iki 2026 metų vasario 1 d. imtinai, elektroniniu paštu – [email protected]. Laišką pavadinkite – Užduotys jūsų vardas ir pavardė. Pvz. Užduotys Jonas Petraitis. Užduotis prašome pateikti PDF formatu. Failą pavadinkite savo vardu ir pavarde.
Darbe (atliktų užduočių pradžioje) turi būti nurodytas jas atlikusio mokinio vardas, pavardė, mokykla, klasė bei olimpiadai ruošęs mokytojas. Jei olimpiadai pasiruošėte savarankiškai – tai ir nurodykite.
Siųsdami olimpiados užduotis Jūs sutinkate, kad I turo olimpiados rezultatai – Jūsų vertinimas, Jūsų vardas, pavardė, mokykla, klasė bei paruošęs mokytojas, būtų skelbiami viešai. Olimpiados organizatoriai įsipareigoja viešai skelbti tik į II turą patekusių olimpiados dalyvių duomenis.
Į visus kilusius klausimus mielai atsakysime el. paštu – [email protected]
_
____________________________________________________________________________________________________________________







